Polityka Prywatności & Cookies

Gdy przeglądasz naszą stronę internetową i dokonujesz u nas zakupów, powierzasz nam swoje dane osobowe, z którymi obchodzimy się w odpowiedzialny i staranny sposób oraz dokładamy wszelkich starań, by je chronić.

W niniejszym oświadczeniu o ochronie prywatności i plikach cookie wyjaśniamy w możliwie najbardziej przejrzysty sposób, jak dbamy o Twoją prywatność podczas przetwarzania danych i jakie opcje możesz sam(a) wybrać w tym zakresie.

 

Spis treści

Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie moich danych osobowych?

Co to oznacza dla mnie?

Jakie mam możliwości wyboru?

Czym dokładnie są dane osobowe?

Które z moich danych są przetwarzane i dlaczego?

Które z moich danych mogą być przetwarzane w celach marketingowych?

Jakie są podstawy prawne przetwarzania moich danych?

Jakie podmioty mogą otrzymać moje dane?

Jak długo będą przechowywane moje dane?

Gdzie są przechowywane moje dane?

Jak długo moje dane pozostaną zabezpieczone?

Jakie prawa przysługują mi w odniesieniu do moich danych osobowych?

Czy to oświadczenie o ochronie prywatności i plikach cookie dotyczy również innych stron internetowych?

Czy to oświadczenie o ochronie prywatności i plikach cookie może zostać zmienione?

Gdzie mogę zgłaszać moje pytania?

Pliki cookie

 

Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie moich danych osobowych?

Jesteśmy FittinQ sp. z o. o. (spółką zwaną dalej także „Lampyiswiatlo”), z siedzibą przy Smaragdweg 52, w 5527 LB Hapert, w Holandii.

Jesteśmy stroną odpowiedzialną za udostępnienie strony internetowej lampyiswiatlo.pl i związane z tym przetwarzanie danych osobowych.

Nasza spółka macierzysta to QLF Brands B.V.

 

Co to oznacza dla mnie?

Przy wszelkich czynnościach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przestrzegamy obowiązujących przepisów o ochronie prywatności. Oznacza to między innymi, że:

  • wyraźnie informujemy o celach, w jakich przetwarzamy dane osobowe. Robimy to na przykład poprzez zamieszczenie niniejszego oświadczenia o ochronie prywatności i plikach cookie; 
  • przechowujemy jak najmniejszą ilość danych osobowych i w miarę możliwości ograniczamy przetwarzanie Twoich danych do tego, co jest niezbędne do realizacji usługi, którą chcesz od nas uzyskać; 
  • prosimy Cię o wyrażenie wyraźnej zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeśli zgoda ta jest wymagana lub jeśli uważamy to za stosowne, na przykład oferując Ci możliwość wyboru lub zmiany ustawień; 
  • podejmujemy środki bezpieczeństwa, aby chronić Twoje dane osobowe. Obowiązek ten nakładamy również na inne podmioty, które przetwarzają dla nas dane osobowe; 
  • szanujemy Twoje prawa, takie jak prawo do wglądu we własne dane osobowe, ich poprawienia lub usunięcia na żądanie.

 

Jakie mam możliwości wyboru?

Aby zapewnić kontrolę nad prywatnością, pytamy Cię, czy chcesz, byśmy przetwarzali więcej lub też mniej informacji o Twoich interakcjach z naszą stroną internetową. Możesz w dowolnej chwili samodzielnie zmienić te ustawienia.

Jeśli chcesz, byśmy dostosowali nasze oferty, reklamy i usługi do Twoich zainteresowań, preferencji i życzeń, możesz nam udzielić zgody na przetwarzanie w tym celu Twoich danych. Dzięki temu będziemy Ci oferować nasze usługi, jakbyśmy byli właścicielem pobliskiego sklepu, który dobrze Cię zna i będzie mógł Ci lepiej pomóc w zakupach. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz, byśmy to robili, możesz zawsze zdecydować się na ograniczenie przetwarzania przez nas danych do niezbędnego minimum.

 

Czym dokładnie są dane osobowe?

Do danych osobowych należą wszelkie informacje, które mówią coś o tym, kim jesteś, czym się zajmujesz lub czym się zajmowałeś(-aś) w przeszłości. Obejmuje to na przykład Twoje imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail, a także niepowtarzalne numery lub oznaczenia, które umożliwiają rozpoznanie Twojej osoby, takie jak numer klienta, adres IP lub identyfikator pliku cookie. Są one również nazywane spseudonimizowanymi danymi osobowymi, ponieważ numer lub oznaczenie można uznać za pseudonim („pseudo-imię”). Twoja historia zamówień i zachowania podczas przeglądania naszej strony internetowej również należą do danych osobowych, jeśli można Cię na ich podstawie zidentyfikować.

Aby chronić Twoją prywatność, możemy na przykład (częściowo) zanonimizować Twoje zachowanie podczas odwiedzin na naszej stronie, poprzez usunięcie wszystkich danych, które mogłyby doprowadzić do identyfikacji. Jeśli na podstawie dostępnych danych (praktycznie) niemożliwe jest ustalenie, kogo one dotyczą, nie są one już (lub przestają one już być) danymi osobowymi. Jeśli na przykład liczymy tylko, jak często klikany jest określony link lub strona, ale nie zachowujemy żadnych informacji o tym, kto go kliknął (np. nie zapisujemy adresu IP ani innych cech identyfikujących osoby), mowa jest o danych anonimowych, a nie o osobowych.

 

Które z moich danych są przetwarzane i dlaczego?

To, które z Twoich danych osobowych przetwarzamy i do jakich celów, określają przede wszystkim Twoje ustawienia, wybory i działania, które podejmujesz na naszej stronie internetowej. Poniżej przy każdym z działań lub czynności wyjaśniamy, jakie dane osobowe musimy przetwarzać.

Wizyta na naszej stronie internetowej

Gdy odwiedzasz naszą stronę internetową, przetwarzamy na przykład Twój adres IP. Adres IP to niepowtarzalny numer przypisany Ci przez dostawcę usług internetowych. Bez przetworzenia adresu IP nie możemy wyświetlić wybranej przez Ciebie strony internetowej.

Oprócz tego korzystamy z plików cookie i podobnych technologii, aby umożliwić Ci bezproblemowe korzystanie z naszej strony internetowej. Plik cookie to mały plik, który jest umieszczany na Twoim urządzeniu przez przeglądarkę internetową i który może być odczytywany i ewentualnie modyfikowany przez nasze systemy. Na przykład używamy pliku cookie, aby zapisać zawartość Twojego koszyka zakupowego, podczas gdy będziesz odwiedzał(a) dalsze sekcje naszej strony. Twoje ustawienia dotyczące celów, co do których zezwalasz, byśmy używali plików cookie i podobnych technologii, również są zapisywane za pomocą (niezbędnego funkcjonalnego) pliku cookie. Także korzystanie z funkcji czatu na naszej stronie internetowej jest możliwe dzięki funkcjonalnym plikom cookie. Oprócz plików cookie możemy również stosować inne technologie służące do zapisywania określonych danych na Twoim urządzeniu lub ich odczytywania z tego urządzenia. Na podstawie Twoich ustawień przeglądarki możliwe jest na przykład rozpoznanie Twojego urządzenia i zapisanie lub odczytanie przy tym Twoich preferencji.

Aby umożliwić identyfikację i rozwiązanie problemów technicznych oraz zdarzeń z dziedziny bezpieczeństwa, nasz serwer internetowy rejestruje pliki dziennika przy każdym wejściu na podstronę na naszej stronie internetowej. Możemy również wykorzystywać pliki dziennika do gromadzenia danych statystycznych, jeśli nie wyraziłeś(-aś) wobec tego swojego sprzeciwu.

Pliki cookies i sposoby przetwarzania, które nie są absolutnie niezbędne do prawidłowego działania naszej strony, ale mogą być przydatne do związanych z tym celów, takich jak tworzenie statystyk, zapisywanie Twoich preferencji oraz personalizowanie ofert i reklam, możesz samodzielnie włączyć lub wyłączyć w ustawieniach.

Złożenie zamówienia

Gdy składasz zamówienie, wymagamy od Ciebie podania takich informacji jak:

  • dane dotyczące płatności w celu ustalenia, czy już opłaciłeś(-aś) swoje zamówienie;
  • dane kontaktowe, abyśmy mogli informować Cię o postępach w realizacji zamówienia;
  • Twoje pełne imię i nazwisko oraz adres, abyśmy mogli dostarczyć (lub zlecić dostarczenie) zamówienia.

Przy składaniu zamówienia będziesz miał(a) możliwość, by odmówić nam zgody na wysyłanie Ci ofert lub informacji na temat produktów lub usług podobnych do tych, które zakupiłeś(-aś). Dopóki nie skorzystasz z opcji rezygnacji z ich otrzymywania, możemy przesyłać Ci pocztą e-mail oferty, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować, a które tworzymy w oparciu o Twoje poprzednie zakupy w naszym sklepie.

Zakładanie konta

Dla Twojej wygody oferujemy Ci możliwość założenia u nas konta klienta, dzięki któremu przy następnym zamówieniu nie będziesz musiał(a) ponownie wpisywać swoich danych. Przy zakładaniu konta, oprócz danych potrzebnych do zamówienia, konieczne będzie również wpisanie wybranego przez Ciebie hasła, które będziemy przechowywać w bezpieczny sposób (patrz również „Zabezpieczenie danych” poniżej).

Komunikowanie się z nami

Możesz się z nami komunikować na różne sposoby, w tym poprzez czat, pocztę e-mail i telefon. Przetwarzamy dane związane z komunikacją z nami, aby móc jak najlepiej odpowiedzieć na Twoje pytanie lub prośbę.

Subskrybowanie naszego biuletynu

Nawet gdy nie składasz żadnego zamówienia, możesz się u nas zarejestrować, by otrzymywać od nas oferty pocztą e-mail. Jeśli podasz nam swój adres e-mail, będziemy mogli z niego korzystać w celu wysyłania Ci ofert. Możesz zawsze zrezygnować z subskrypcji w przewidziany do tego celu sposób.

Udział w badaniach rynku, przekazywanie opinii

Dokładamy wszelkich starań, aby nasze usługi były dla Ciebie w jak największym stopniu przyjazne i przydatne. Możemy Cię zaprosić do tego, byś nam w tym pomógł(-ogła), na przykład poprzez niezobowiązujący udział w badaniu rynku. Na przykład możemy Cię zapytać, czy jesteś zadowolony(-a) z naszych usług i jak prawdopodobne jest to, że polecisz nas innym osobom (net promoter score, NPS). To zawsze Ty decydujesz, czy chcesz wziąć udział w badaniu opinii, czy nie. Twoje zdanie lub opinie nie będą udostępniane innym.

Zamieszczanie zdjęć w mediach społecznościowych z oznaczeniem #taklampyiswiatlopl

Możesz podzielić się z nami swoimi chwilami w nastrojowym świetle w mediach społecznościowych, używając hashtagu #taklampyiswiatlopl. Z warunkami dotyczącymi zamieszczania zdjęć możesz zapoznać się tutaj.

 

Które z moich danych mogą być przetwarzane w celach marketingowych?

Marketingowe pliki cookie i podobne technologie

Jeśli wyrazisz zgodę na korzystanie przez nas z marketingowych plików cookie i podobnych technologii przetwarzania danych, nasi partnerzy marketingowi będą mogli przetwarzać informacje na temat Twoich interakcji z naszą stroną internetową i łączyć je z Twoimi interakcjami z innymi stronami internetowymi, na których działają i na których również udzieliłeś(-aś) swojej zgody. Na podstawie tych informacji można domyślić się, jakie możesz mieć życzenia i preferencje. Dzięki temu jesteśmy w stanie ustalić, jakie oferty i reklamy mogą być dla Ciebie najbardziej interesujące.

W zależności od naszej strategii marketingowej, która może co pewien czas ulegać zmianie, możemy ustalać „grono odbiorców” lub „segmenty” grup osób, które mają określone cechy (zachowania) i którym w związku z tym chcielibyśmy częściej lub rzadziej pokazywać nasze reklamy. Dzięki zarejestrowaniu tego, czy ktoś złożył zamówienie po obejrzeniu reklamy, możemy również uzyskać wiedzę na temat skuteczności naszych kampanii marketingowych.

Na stronach internetowych i w usługach, w których wyświetlane są reklamy nasze lub innych reklamodawców przy wykorzystaniu marketingowych plików cookie lub podobnych technologii, takich jak ulubiony portal informacyjny, często korzysta się z systemów umożliwiających reklamodawcom automatyczne oferowanie stawek za wyświetlenie reklamy. Reklama, która Ci się wyświetli to ta, za którą zaoferowano w danej chwili najwyższą stawkę przewidując, że reklamowany produkt lub usługa najlepiej pasuje do Twoich zainteresowań i życzeń. Oszacowano bowiem, że właśnie wtedy istnieje największe prawdopodobieństwo, że zechcesz ten produkt lub usługę zakupić. Jako reklamodawca możemy również korzystać z takich usług, aby mieć możliwość wyświetlania Ci ofert i reklam, które w naszym oczekiwaniu będą dla Ciebie najbardziej interesujące.

Należy mieć świadomość, że istnieje wiele czynników decydujących o tym, która reklama zostanie Ci wyświetlona, a także gdzie i kiedy to nastąpi. Twoje interakcje z naszą stroną internetową oraz wyrażenie przez Ciebie zgody na korzystanie przez nas z marketingowych plików cookie i przetwarzanie danych, mogą być jednym z nich, ale w wielu przypadkach nie są czynnikiem decydującym.

Możemy również używać marketingowych plików cookie, aby jak najlepiej dostosować zawartość naszej strony internetowej do Twoich preferencji.

Aby chronić Twoją prywatność, nie ujawniamy Twojego nazwiska naszym partnerom marketingowym. Sekcje, opcje, linki, przyciski itp., które klikasz na naszej stronie są przypisywane do numeru-pseudonimu (identyfikatora pliku cookie lub identyfikatora użytkownika), którego nasi partnerzy marketingowi zazwyczaj nie będą w stanie powiązać z Twoją tożsamością.

W dalszej części tej polityki prywatności znajdziesz listę plików cookie i dostawców, z których (usług) możemy korzystać, podzielonych według kategorii, na które możesz wyrazić zgodę.

Google Customer Match (Kierowanie na listę klientów)

Jeśli wyrazisz zgodę na pliki cookie i przetwarzanie danych do celów marketingowych, będziemy też mogli korzystać z usługi Google Customer Match. Za pomocą tej usługi Google’a staramy się wyświetlać osobom, które już kiedyś coś od nas kupiły najbardziej dopasowane i interesujące ich reklamy, jeśli osoby te są aktualnie zalogowane do Google’a. W praktyce działa to mniej więcej w następujący sposób.

Jeśli na przykład klient kupił coś od nas w ostatnich 30 dniach (lub w innym okresie), staramy się zapewnić, by przez pewien czas nie ukazywały mu się reklamy zakupionego już przez niego produktu. Inaczej może być w przypadku produktów, które często ponownie u nas zamawiasz. Na podstawie Twoich powtórnych zakupów możemy wtedy wywnioskować, że regularnie potrzebujesz tego samego produktu. Na przykład w przypadku lamp LED możemy ocenić, że możesz potrzebować ich większej ilości bądź też zechcesz regularnie kupować te same lub podobne produkty. Wiemy także, że niektóre z naszych produktów bardzo dobrze pasują do innych, jak w przypadku dobrania oświetlenia do salonu do stylu oświetlenia w kuchni. Jeśli więc klient kupił coś, co naszym zdaniem bardzo dobrze współgra z innym produktem, możemy postarać się, aby wyświetlały mu się reklamy takich dopasowanych produktów.

Należy przy tym zaznaczyć, że nie wymaga to od naszych pracowników ciągłego „ręcznego” monitorowania wszystkich Twoich zakupów. Korzystamy z usługi Google Customer Match, aby zautomatyzować ten proces, a przy tym maksymalnie chronić Twoją prywatność. Pod względem technicznym działa to tak.

Przetwarzamy adres e-mail, za pomocą którego złożyłeś(-aś) zamówienie na naszej stronie (i ewentualnie inne podane przez Ciebie dane, takie jak numer telefonu) w skrót, tzw. „hash” (długi ciąg danych wygenerowany przez algorytm). Następnie przekazujemy ten skrót firmie Google, która za pomocą tego samego algorytmu również tworzy skróty z adresów e-mail swoich użytkowników (i ewentualnie z innych dodatkowych danych, takich jak numer telefonu). Jeśli masz konto Google, na którym użyłeś(-aś) tego samego adresu e-mail, co przy składaniu u nas zamówienia, skrót zostanie rozpoznany przez Google’a. Używanie skrótów typu „hash” jest formą pseudonimizacji danych, która w RODO i innych obowiązujących przepisach dotyczących ochrony prywatności jest uznawana za ważną technologię służącą do ochrony Twojej prywatności.

Dopóki jesteś zalogowany(-a) na swoje konto Google, portal ten może korzystać z naszych ustawień w usługach reklamowych Google’a, aby wyświetlać Ci jak najlepiej dopasowane do Ciebie reklamy. Również w tym przypadku nasze ustawienia nie są jedynymi czynnikami, które Google uwzględnia przy określaniu, jakie reklamy będą Ci się pokazywały w usługach Google’a i na innych stronach internetowych lub w aplikacjach, które udostępniają przestrzeń reklamową portalowi Google lub za jego pośrednictwem. Jeśli nie wyrazisz zgody na korzystanie z marketingowych plików cookie i podobnych technologii, Twoje dane nie będą przetwarzane w ramach usługi Google Customer Match.

W ustawieniach Twojego konta Google możesz wybrać, czy chcesz, aby reklamy w usługach Google’a były dostosowane do Twoich zachowań związanych z wyszukiwaniem i klikaniem. Aktualny link do ustawień konta Google to: https://adssettings.google.com.

Google Enhanced Conversions (Konwersje rozszerzone)

Inną usługą, która jest włączana po udzieleniu nam zgody na marketingowe pliki cookie i podobne sposoby przetwarzania danych, jest Google Enhanced Conversions (Konwersje rozszerzone Google). Usługa ta ma na celu lepsze mierzenie tego, jak skuteczne są reklamy, których wyświetlanie zlecamy firmie Google. Jeśli po zobaczeniu reklamy wykonasz czynność zgodną z celem reklamy, nazywa się to „konwersją”. Zwykle czynnością tą jest dokonanie zakupu, ale może to być też inne działanie, na przykład zapisanie się do biuletynu informacyjnego. W procesie tym należy jak najdokładniej zmierzyć skuteczność reklamy i jednocześnie jak najlepiej ochronić przy tym Twoją prywatność.

Konwersje rozszerzone Google pomagają to osiągnąć, działając w sposób zbliżony do usługi Customer Match. Również w tym przypadku w chwili „konwersji” (zazwyczaj zakupu) tworzymy skrót („hash”) Twojego adresu e-mail (i ewentualnie innych wpisanych przez Ciebie danych, takich jak numer telefonu), który wysyłamy do Google’a. Następnie Google sprawdza, czy ten skrót pasuje do jednego z utworzonych przez siebie skrótów adresów e-mail, numerów telefonów i podobnych danych z bazy danych klientów Google’a. Jeśli podczas wyświetlania reklamy byłeś(-aś) zalogowany(-a) do swojego konta Google, za pomocą skrótu można sprawdzić, ile czasu upłynęło między zobaczeniem przez Ciebie reklamy a dokonaniem zakupu (lub inną konwersją). W ten sposób można określić, jak prawdopodobne jest, że reklama była skuteczna.

Marketing za pośrednictwem poczty e-mail

Jeśli zarejestrujesz się, by otrzymywać nasz biuletyn, będziemy Ci (co tydzień) przesyłać e-maile z interesującymi ofertami i informacjami, wybranymi na podstawie Twoich wcześniejszych wyborów i preferencji. Wykorzystujemy przy tym technologię informującą nas, czy otwierasz nasze wiadomości i które łącza zamieszczone w e-mailach klikasz. Analizujemy takie informacje, aby sprawdzić, czy przesyłane przez nas e-maile są często czytane.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania moich danych?

Najważniejsze obowiązujące prawo dotyczące ochrony prywatności w UE, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) stanowi, że przetwarzanie danych osobowych musi się zawsze opierać na jednej z podstaw wyraźnie określonych w tym rozporządzeniu. Do podstaw prawnych, które umożliwiają nam przetwarzanie przez nas danych, należą:

  • Zgoda. Jeśli udzieliłeś(-aś) nam świadomej zgody, możemy przetwarzać Twoje dane na tej podstawie. Dotyczy to na przykład:
    • korzystania z plików cookie i podobnych technologii do celów marketingowych;
    • rejestracji w celu otrzymywania naszego biuletynu (jeśli jeszcze niczego u nas nie zamówiłeś(-aś)).
  • Umowa. Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, jeśli jest to niezbędne do wywiązania się z zawartej Tobą umowy lub do przygotowania takiej umowy. Dotyczy to na przykład: 
    • korzystania z podstron na naszej stronie internetowej;
    • realizacji Twoich zamówień.
  • Obowiązek prawny. Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, jeśli jest to niezbędne, by wywiązać się z obowiązku nakładanego na nas przez prawo. Dotyczy to na przykład:
    • zachowania naszej dokumentacji dla urzędu skarbowego;
    • spełnienia żądań uprawnionych organów, takich jak wymiar sprawiedliwości lub organ nadzoru.
  • Uzasadniony interes. Jeżeli my lub inne podmioty mamy/mają interes w przetwarzaniu Twoich danych osobowych, który przeważa nad Twoim interesem, aby tego nie robić, stanowi to dla nas podstawę do tego, by przetwarzać Twoje dane. Dotyczy to na przykład:
    • zabezpieczenia naszej strony internetowej i odpierania ataków (DDoS);
    • wysyłania Ci wiadomości e-mail o produktach podobnych do tych, które u nas zakupiłeś(-aś), o ile nie wyraziłeś(-aś) przeciwko temu sprzeciwu.

 

Jakie podmioty mogą otrzymać moje dane?

Korzystanie z naszej strony internetowej i usług jest możliwe również dzięki temu, że współpracujemy przy tym z innymi podmiotami. Niektóre z zaangażowanych przez nas podmiotów także muszą przy tym przetwarzać Twoje dane osobowe. Na przykład firma kurierska UPS potrzebuje Twojego adresu, aby móc dostarczyć Twoje zamówienie.

Na ile będzie to konieczne do realizacji zamówionych przez Ciebie usług, możemy przekazywać dane następującym kategoriom podmiotów:

  • firmom kurierskim;
  • dostawcom usług płatniczych;
    • jeśli zdecydujesz się na zapłatę po dostawie, dane dotyczące Twojego zamówienia zostaną przekazane dostawcy usług płatniczych Klarna. Klarna przetwarza Państwa dane osobowe jako administrator danych, zgodnie z własną polityką prywatności firmy Klarna i może korzystać z usług firm windykacyjnych i biur informacji kredytowej, aby ograniczyć ryzyko nieotrzymania (pełnej) zapłaty;
  • platformom z ocenami sklepów internetowych;
  • dostawcom usług hostingowych;
  • dostawcom sieci dostarczania treści (CDN), dzięki którym strona internetowa szybciej się ładuje;
  • twórcom stron internetowych;
  • dostawcom platform do zarządzania relacjami z klientami (CRM);
  • dostawcom niektórych opcji dostępnych na naszej stronie internetowej, na przykład opcji czatu;
  • dostawcom plików cookie i podobnych technologii na naszej stronie internetowej, w tym na przykład naszym (zewnętrznym) partnerom w dziedzinie marketingu, o ile udzieliłeś(-aś) zgody na tego rodzaju udostępnianie danych.

Nie sprzedajemy Twoich danych ani wyżej wymienionym usługodawcom, ani żadnym innym podmiotom. Z powyższymi usługodawcami zawieramy umowy, w których uzgadniamy co mogą, a czego nie mogą zrobić z Twoimi danymi.

Ponadto firma lampyiswiatlo nie będzie przekazywać dostarczonych przez Ciebie danych innym podmiotom, jeśli nie wyrazisz na to uprzednio zgody, chyba że będzie to wymagane lub konieczne z mocy prawa. Na przykład policja może zażądać od nas danych w związku z dochodzeniem w sprawie oszustwa. W takim przypadku lampyiswiatlo ma prawny obowiązek przekazania tych danych.

Jak długo będą przechowywane moje dane?

Pliki dziennika

Pliki dziennika naszego serwera internetowego przechowujemy na ogół nie dłużej niż trzy (3) miesiące. Pliki dziennika dotyczące (ewentualnych) problemów technicznych lub zdarzeń w zakresie bezpieczeństwa możemy przechowywać dopóki nie uznamy, że sprawa problemu lub zdarzenia została zakończona.

Pliki cookie i podobne dane

Okres, przez jaki przechowywane są pliki cookie i podobne dane, znajdziesz na stronie ustawień, gdzie możesz wybrać kategorie plików cookie i sposoby przetwarzania, na których użycie chcesz zezwolić.

Zamówienia

Gdy złożysz zamówienie na naszej stronie internetowej, będziemy przechowywać Twoje dane przez 5 lat od dnia złożenia ostatniego zamówienia lub dłużej, jeśli będziemy do tego zobowiązani przepisami prawa, na przykład ze względu na organy podatkowe.

Twoje konto klienta

Wszystkie informacje na Twoim koncie, w tym imię i nazwisko, adres, dane kontaktowe oraz pełna lista zamówień zostaną usunięte po upływie 5 lat od Twojego ostatniego logowania.

Komunikacja

Gdy skontaktujesz się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego, poczty e-mail, portalu Facebook bądź Twitter, komunikatora WhatsApp lub też wiadomości na czacie, będziemy przechowywali Twoje dane tak długo, jak będzie to konieczne do przetworzenia Twojego pytania lub żądania. Usuniemy dane związane z komunikacją, gdy będziemy mieli wystarczającą pewność, że sprawa zgłoszona w Twoim żądaniu lub pytaniu została prawidłowo zakończona bądź też że upłynął okres przedawnienia ewentualnych roszczeń umownych.

Gdy skomentujesz wpis na blogu lub zamieścisz ocenę naszego sklepu internetowego, Twój komentarz zostanie opublikowany a Twoje dane zachowane do czasu, gdy usuniesz swój wpis lub ocenę.

Zdjęcia, które zamieszczasz z oznaczeniem #taklampyiswiatlopl

Jeśli udzieliłeś(-aś) nam zgody na wykorzystanie swojego zdjęcia poprzez użycie hashtagu #taklampyiswiatlopl, będziemy mogli korzystać z Twojego zdjęcia do czasu wycofania zgody. Z warunkami dotyczącymi zamieszczania zdjęć możesz zapoznać się tutaj.

 

Gdzie są przechowywane moje dane?

W miarę możliwości przechowujemy Twoje dane w obrębie Unii Europejskiej (UE) lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), który obejmuje państwa członkowskie UE oraz Norwegię, Islandię i Liechtenstein. Komputery (serwery), dzięki którym nasza strona internetowa jest dostępna w internecie, znajdują się na terenie UE. Także spółki będące właścicielami tych serwerów mają siedzibę w państwach UE. Firmy te mogą należeć do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw, której siedziba główna i siedziby spółek siostrzanych mogą być umiejscowione poza EOG. Oddział tej grupy w UE, z którym zawarliśmy umowę, jest przez cały czas zobowiązany do zapewnienia, by Twoje dane osobowe były przekazywane poza EOG tylko pod warunkiem, że będą tam miały zapewnioną taką samą ochronę, jak w EOG.

Przetwarzamy Twoje dane klienta, takie jak informacje o tym, co i kiedy od nas kupiłeś, Twoje imię i nazwisko, adres i dane kontaktowe, korzystając przy tym z usług firmy Salesforce, globalnego lidera w tej dziedzinie. Dopóki nie będziemy w stanie zapewnić, by firma Salesforce przetwarzała wszystkie dane klientów wyłącznie w UE, dane te (lub niektóre z nich) mogą być przechowywane w oddziale Salesforce na terenie Stanów Zjednoczonych. Firma Salesforce dokonała samocertyfikacji w ramach programu UE-USA Data Privacy Framework (patrz też poniżej), który został przyjęty wspólnie przez UE i USA, aby chronić dane osobowe podczas ich międzynarodowej wymiany pomiędzy UE i USA. Ponadto firma Salesforce przyjęła wiążące reguły korporacyjne (tzw. binding corporate rules) w celu ochrony Twoich danych w obrębie globalnej grupy spółek Salesforce. Reguły te zostały zweryfikowane i zatwierdzone przez europejskie organy regulacyjne ds. ochrony prywatności. Ponadto w celu ochrony Twoich danych osobowych firma Salesforce zawarła standardowe klauzule umowne (SCC) UE w umowie obowiązującej w odniesieniu do jej usług.

Niektórzy z naszych partnerów marketingowych mają siedzibę (wyłącznie) w Ameryce (Stanach Zjednoczonych, USA). Wyrażając zgodę na korzystanie z marketingowych plików cookie i podobne sposoby przetwarzania danych, zezwalasz też na przekazywanie danych osobowych potrzebnych do tych celów naszym partnerom marketingowym w USA. Dotyczy to w szczególności takich danych, jak Twój identyfikator pliku cookie i powiązane z nim informacje na temat Twoich wyszukiwań i kliknięć w internecie. Kilka firm, które pomagają nam gromadzić i analizować dane statystyczne dotyczące korzystania z naszej strony internetowej, również ma siedzibę w USA. Chcemy jak najlepiej poinformować Cię o przekazywaniu danych osobowych do USA, abyś mógł/mogła z pełną swobodą dokonać świadomego wyboru.

Od lipca 2023 roku obowiązują przepisy regulujące przekazywanie danych osobowych z obszaru Unii Europejskiej (UE) do firm w USA, które dokonały samocertyfikacji. Program ten nosi nazwę „Ram ochrony danych UE-USA”. Samocertyfikacja oznacza w skrócie, że firmy w Ameryce deklarują, że ich działalność jest zgodna z tym programem, który nakłada na nie różne obowiązki i wymogi podobne do zasad, które obowiązują firmy w UE w związku z ochroną danych osobowych. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) monitoruje, czy amerykańskie firmy dotrzymują swoich obietnic w tym zakresie.

W ostatnich latach przed Trybunałem Sprawiedliwości UE (TSUE) toczyło się kilka postępowań sądowych podważających wprowadzone zasady dotyczące przekazywania danych osobowych z UE do USA. Do tej pory TSUE dwukrotnie uznał, że obowiązujący wcześniej system nie zapewniał wystarczającej ochrony danych osobowych osób mieszkających w UE. Istnieje możliwość, że Trybunał tak samo oceni nowe, wprowadzone niedawno zasady. W takim przypadku przestaniemy przekazywać dane do USA lub też w inny sposób zadbamy o należytą ochronę Twoich danych osobowych.

Różne środki, które my i nasi partnerzy podejmujemy standardowo, aby w jak największym stopniu zapewnić ochronę Twojej prywatności, takie jak maskowanie (części) Twojego adresu IP, haszowanie i pseudonimizacja, również pomagają ograniczyć do minimum szansę na to, że międzynarodowe transfery Twoich danych osobowych mogłyby mieć dla Ciebie negatywne skutki. Jeśli nie wyrazisz zgody na użycie plików cookie oraz na przetwarzanie danych w celach marketingowych i statystycznych, nie będziemy mogli przekazać Twoich danych osobowych do USA na potrzeby takiego rodzaju przetwarzania.

 

Jak długo moje dane pozostaną zabezpieczone?

Podejmujemy stosowne środki techniczne i organizacyjne, aby nie dopuścić do utraty i bezprawnego przetwarzania Twoich danych, na przykład wskutek nieuprawnionego dostępu.

Firma lampyiswiatlo podejmuje (między innymi) następujące środki bezpieczeństwa:

  • dostęp do danych osobowych jest chroniony za pomocą nazwy użytkownika i hasła;
  • zamiast tekstu hasła zapisujemy jedynie ciąg liter i cyfr („hash”), który jest wyprowadzany z hasła za pomocą algorytmu. „Hash” ma też zapobiec temu, by ktokolwiek mógł uzyskać Twoje hasło. Dzięki temu środkowi bezpieczeństwa nawet nasi pracownicy nie mogą go odczytać;
  • korzystamy z bezpiecznych połączeń (HTTPS, SSL/TLS), które chronią wszystkie informacje wymieniane pomiędzy Tobą a naszą stroną internetową podczas wprowadzania danych osobowych;
  • prowadzimy dzienniki wszystkich zapytań o dane osobowe.

 

Jakie prawa przysługują mi w odniesieniu do moich danych osobowych?

W odniesieniu do Twoich danych osobowych przysługują Ci następujące prawa:

  • możesz zażądać wglądu do danych, które przetwarzamy na Twój temat;
  • możesz zażądać zestawienia danych, które przetwarzamy na Twój temat, wydanego w powszechnie przyjętym formacie;
  • możesz zawnioskować o poprawienie lub usunięcie danych, które są nieprawidłowe lub (już) nieistotne.

Aby skorzystać z tych praw, możesz się z nami skontaktować. W tym celu należy skorzystać z danych kontaktowych podanych na końcu niniejszego oświadczenia o ochronie prywatności i o plikach cookie.

Jeśli chcesz złożyć skargę na sposób, w jaki obchodzimy się z Twoimi danymi, możesz ją skierować do nas, ale masz również prawo złożyć ją do organu nadzoru (Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Czy to oświadczenie o ochronie prywatności i plikach cookie dotyczy również innych stron internetowych?

Nasze oświadczenie o ochronie prywatności nie obowiązuje w odniesieniu do stron internetowych osób trzecich, które są powiązane z naszym sklepem internetowym za pomocą linków. Firma Lampyiświatło nie może zagwarantować, że osoby trzecie będą przetwarzać Twoje dane osobowe w godny zaufania i bezpieczny sposób. Zalecamy, by przed skorzystaniem z tych stron internetowych zapoznać się z ich własnym oświadczeniem o ochronie prywatności.

 

Czy to oświadczenie o ochronie prywatności i plikach cookie może zostać zmienione?

Firma lampyiswiatlo zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszego oświadczenia o ochronie prywatności i plikach cookie. Zalecamy regularne przeglądanie niniejszego oświadczenia o ochronie prywatności i plików cookie, aby być świadomym tych zmian.

Niniejsze oświadczenie o ochronie prywatności i plikach cookie zostało ostatnio zaktualizowane w dniu 28 kwietnia 2022 r.

 

Gdzie mogę zgłaszać moje pytania?

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące przetwarzania przez nas danych osobowych, zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie Ci pomożemy!

Adres e-mail: [email protected]
Nr telefonu: +48 12 200 58 22

 

Goswiadczenie o ochronie prywatnosci sprzedawcy

Opcja płatności za pomocą faktury obejmuje automatyczną kontrolę kredytową dokonywaną przez Sprinque B.V. w celu oceny, czy kwalifikują się Państwo do opcji płatności za pomocą faktury zgodnie z postanowieniami oświadczenia o ochronie prywatności Sprinque, które można znaleźć tutaj: https://www.sprinque.com/privacy-policy. Zgodnie z umową zawartą ze lampyiswiatlo.pl. Sprinque przenosi na Sprinque Finance B.V. swoje należności z tytułu płatności powiązanej kwoty faktury oraz, w stosownych przypadkach, opłaty (wraz z prawami pomocniczymi). W ramach takiej cesji Sprinque udostępnia również Państwa dane osobowe spółce Sprinque Finance B.V. Oświadczenie o ochronie prywatności Sprinque Finance B.V. można znaleźć tutaj: https://www.sprinque.com/end-customer-privacy-statement. Wybierając opcję płatności za pomocą faktury, gwarantują Państwo, że wszystkie odpowiednie osoby, których dane dotyczą (takie jak beneficjenci rzeczywiści i przedstawiciele wnioskodawcy) zostaną poinformowane o weryfikacji kredytowej, oświadczeniu o ochronie prywatności Sprinque oraz oświadczeniu o ochronie prywatności Sprinque Finance B.V.


Pliki cookie

Rozszerzona gwarancja
na 3 lat rozszerzonej gwarancji obejmującej szkody spowodowane przez użytkownika
  • 5 lat gwarancji na uszkodzenia spowodowane zwarciem
  • 5 lat gwarancji na uszkodzenia spowodowane upadkiem i uderzeniem
  • 5 lat gwarancji na uszkodzenia spowodowane przez wodę
  • 5 lat gwarancji na niewymienne diody LED

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj więcej o przedłużonej gwarancji